پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 371
نویسنده : جواد دلاکان

کاربردها

 

در سال 2016، مقدار 116000 تن cobalt استفاده شد. از Cobalt در تولید آلیاژهای با کارایی بالا استفاده شده است. همچنین میتوان از آن برای ساخت باتری های قابل شارژ استفاده کرد. و ظهور وسایل نقلیه الکتریکی و موفقیت آنها در بازار احتمالاً ارتباط زیادی با تولید فزاینده جمهوری دمکراتیک کنگو دارد. سایر عوامل مهم که باعث تشویق تولید Cobalt در کنگو شده است. قانون استخراج معدن در سال 2002 بود. که سرمایه گذاری شرکت های خارجی و فراملی. مانند گلنکور را افزایش داد و پایان جنگ های اول و دوم کنگو بود.

 

آلیاژها

در گذشته سوپر آلیاژهای پایه کبالت بیشتر مصرف کبالت تولید شده را به خود اختصاص می دادند. پایداری دمای این آلیاژها آنها را برای ساخت پره های توربین، توربین های گازی. و موتورهای جت هواپیما مناسب می کند. اگرچه آلیاژهای تک کریستال مبتنی بر نیکل از عملکرد آنها پیشی می گیرند

  • ارتباط با ما:
    ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
    ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
    تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
    فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: آلیاژ کبالت , کبالت چیست , فولاد آلیاژی , cobalt , کاربرد کبالت , مشخصات کبالت , سوپر الیاژ , ,



بازدید : 377
نویسنده : جواد دلاکان

سنگ معدن های اصلی کبالت شامل کبالتیت، اریتریت، گلوکودوت و اسکوترودیت است. اما بیشتر این نوع عنصر با کاهش محصولات جانبی آن در استخراج و گدازگری نیکل و مس بدست می آید.

از آنجا که این عنصر معمولاً به عنوان محصول جانبی تولید می شود. تأمین این عنصر تا حدود زیادی به امکان اقتصادی استخراج مس و نیکل در یک بازار معین بستگی دارد. پیش بینی شده بود که تقاضا برای این عنصر در سال 2017 به میزان 60% رشد کند.

روش های مختلفی برای جداسازی این عنصر از مس و نیکل وجود دارد. که به غلظت کبالت و ترکیب دقیق سنگ معدن بستگی دارد. یک روش، شناورسازی کف است که در آن سورفاکتانتها به اجزای سنگ متصل می شوند. و منجر به غنی سازی سنگ معدن کبالت می شوند. تف دادن بعدی، سنگ معدن را به سولفات کبالت تبدیل می کند. و مس و آهن به اکسید، اکسایش می یابند. شسته شدن با آب، سولفات را به همراه آرسنات استخراج می کند. باقیمانده ها بیشتر با اسید سولفوریک شسته می شوند. و محلول سولفات مس تولید می شود. کبالت را می توان از سرباره گدازگری مس نیز جدا کرد.

 

فرآیند های فوق الذکر به اکسید کبالت (Co3O4) تبدیل می شوند. این اکسید در اثر واکنش آلومینومترمی با کاهش در کربن در کوره بلند به فلز تبدیل می شود.

تغییراتی که کنگو در قوانین معدن در سال 2002 ایجاد کرد. سرمایه گذاری های جدید را در پروژه های مس و کبالت کنگو به همراه داشت. معدن موتانا گلنکور در سال 2016 مقدار 24500 تن کبالت، یعنی 40% از تولید کنگو. و تقریباً یک چهارم تولید جهانی را عرضه کرد. پس از عرضه بیش از حد، گلنکور اواخر سال 2019 موتاندا را به مدت دو سال تعطیل کرد. پروژه معدن کاتانگا از گلنکور نیز از سر گرفته شده است.

  • ارتباط با ما:
    ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
    ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
    تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
    فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: آلیاژ کبالت , کبالت چیست , فولاد آلیاژی , cobalt , کاربرد کبالت , مشخصات کبالت , سوپر الیاژ , ,



مشخصات فولاد کبالت-آلیاژ کبالت
نوشته شده در چهار شنبه 27 مرداد 1400
بازدید : 338
نویسنده : جواد دلاکان

کبالت یک فلز فرومغناطیسی با وزن مخصوص 8.9 است. دارای دمای کوره 1115 درجه سلسیوس و گشتاور مغناطیسی آهنربا، 1.6 – 1.7 مگنتون بور در هر اتم است. نفوذپذیری نسبی کبالت دو سوم آهن است. کبالت فلزی به صورت د ساختار کریستالوگرافی رخ می دهد hcp و fcc، دمای انتقال ایده آل بین ساختارهای hcp و fcc. برابر 450 درجه سانتی گراد است. اما در عمل اختلاف انرژی بین آنها به قدری کم است که رشد متوسط تصادفی این دو معمول است.

Cobalt یک فلز کاهنده ضعیف است و توسط یک لایه غیرفعال در برابر اکسایش محافظت می شود. این عنصر توسط هالوژنها و گوگرد مورد حمله قرار می گیرد. گرمایش آن در اکسیژن باعث تولید Co3O4 می شود. که اکسیژن را در دمای 900 درجه سانتی گراد از دست می دهد. تابه کبالت (II) اکسید، CoO برسد. این فلز با فلورین (F2) در 520 درجه کلوین واکنش می دهد. تا CoF3 تولید گردد. و با کلرین (Cl2)، برمین (Br2) و ید (I2) ، تولید هالیدهای دوتایی معادل می دهد. حتی در صورت گرم کردن با گاز هیدروژن (H2) یا گاز نیتروژن (N2) واکنش نشان نمی دهد. اما با بور، کربن، فسفر، آرسنیک و گوگرد واکنش نشان می دهد. در دماهای معمولی، به آرامی با اسیدهای معدنی. و بسیار آرام با هوای مرطوب، اما نه با هوای خشک، واکنش نشان می دهد.

  • ارتباط با ما:
    09121224227
    09371901807
    تلفن: 02166800251
    فکس: 66800546
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: فولاد آلیاژی , آلیاژ کبالت , کبالت چیست , cobalt , مشخصات کبالت , سوپر الیاژ , کاربرد کبالت , ,



کبالت-کبالت چیست؟ قسمت دوم
نوشته شده در سه شنبه 26 مرداد 1400
بازدید : 278
نویسنده : جواد دلاکان

Cobalt در درجه اول در باتریهای یون لیتیوم و در ساخت آلیاژهای مغناطیسی. مقاوم در برابر سایش و مقاومت بالا استفاده میشود. ترکیبات سیلیکات کبالت و آلومینات کبالت (II) (CoAl2O4، آبی کبالت) به شیشه ها، سرامیک ها، جوهرها، رنگ هاو لعاب ها یک رنگ آبی متمایز می دهند. کبالت به طور طبیعی تنها به عنوان یک ایزوتوپ پایدار، کبالت – 59 ظاهر می شود.

کبالت – 60 یک رادیوایزوتوپ تجاری مهم است. که به عنوان یک ردیاب رادیواکتیو و برای تولید پرتوهای گاما انرژی بالا استفاده می شود.

 

Cobalt مرکز فعال گروهی از کوآنزیم ها به نام کوبالامین است. ویتامین B12، معروف ترین نمونه از این نوع، یک ویتامین ضروری برای همه حیوانات است. کبالت به شکل غیر آلی نیز ریز مغذی باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها است.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده ذخایر جهانی کبالت را 7100000 متریک تن تخمین زده است. در حال حاضر جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) 63% از کبالت جهان را تولید می کند. اگر توسعه برنامه ریزی شده توسط تولید کنندگان معدن مانند Glencore Plc طبق انتظار انجام شود. این سهم بازار ممکن است تا سال 2025 به 73% برسد. انرژی جدید مالی بلومبرگ تخمین زده است. که تقاضای جهانی تا سال 2030 می تواند 47 برابر بیشتر از سال 2017 باشد.

  • ارتباط با ما:
    ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
    ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
    تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
    فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: آلیاژ کبالت , کبالت چیست , فولاد آلیاژی , cobalt , کاربرد کبالت , مشخصات کبالت , سوپر الیاژ , ,



کبالت-کبالت چیست؟ قسمت اول
نوشته شده در دو شنبه 25 مرداد 1400
بازدید : 296
نویسنده : جواد دلاکان

 

کبالت -Cobalt یک عنصر شیمیایی با نماد Co و عدد اتمی 27 است.مانند نیکل ، کبالت در پوسته زمین فقط به صورت ترکیبات شیمیایی یافت می شود. به جز رسوبات اندکی که در آلیاژهای آهن متوریک طبیعی وجود دارد. کبالت خالص که توسط گدازگری احیائی تولید مشود. فلزی سخت، براق و خاکستری نقره ای است.

کبالت -Cobalt یک عنصر شیمیایی با نماد Co

از رنگدانه های آبی پایه کبالت (آبی کبالت) از زمان های بسیار قدیم برای جواهرات و رنگ ها. و دادن رنگ متمایز آبی به شیشه استفاده می شده است. اما بعداً تصور می شد که این رنگ به دلیل بیسموت فلزی شناخته شده باشد. معندچیان مدت ها بود که از نام سنگ معدن کوبولد. برای برخی از مواد معدنی تولیید کننده رنگدانه های آبی استفاده می کردند. این نامگذاری به این دلیل بود که دارای فلزات شناخته شده کمی بودند. و هنگام ذوب شدن آنها بخارات سمی آرسنیک تولید میشد. که چنین سنگ معدنی قابل تبدیل به فلز جدید (کشف برای اولین بار از زمان باستان ) است. و در نهایت این سنگ معدن کوبولد نامگذاری شد.

 

امروزه بخشی از Cobalt تولید شده در جهان بطور خاص از کبالتیت (CoAsS) تولید می شود. این عنصر معمولاً بیشتر به عنوان محصول جانبی استخراج مس و نیکل تولید میشود. کمربند مس در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و زامبیا بیشترین تولید جهانی کبالت را به همراه دارد. تولید جهانی در سال 2016 برابر 116000 تن متریک (طبق منابع طبیعی کانادا) بود. و DRC فقط بیش از 50% را به خود اختصاص داد.

  • ارتباط با ما:
    ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
    ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
    تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
    فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: کبالت , آلیاژ کبالت , کبالت چیست , فولاد آلیاژی , cobalt , کاربر کبالت , مشخصات کبالت , سوپر الیاژ , ,



قوطی گالوانیزه
نوشته شده در یک شنبه 24 مرداد 1400
بازدید : 275
نویسنده : جواد دلاکان

 

قوطی گالوانیزه

در این قوطی ها برای بالا بردن مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، از پوشش گالوانیزه برخوردار هستند. این موضوع سبب افزایش کاربرد و موارد مصرف این پروفیل شده است. قوطی گالوانیزه در انواع سبک تا سنگین (قوطی گالوانیزه سبک، قوطی گالوانیزه سنگین. قوطی گالوانیزه صنعتی، قوطی گالوانیزه کشاورزی با وزن، سایز و ضخامت های مختلفی تولید می شوند.

از کاربردهای پروفیل های گالوانیزه می توان به موارد مصرف آنها در صنایع کشاورزی و گلخانه ها. ساخت انواع لوله ها، محافظت از برخی قطعات مهم، طراحی و ساخت انواع سینی کابل. ساخت و یا چارچوب بندی انواع در و پنجره و… اشاره داشت.

این قوطی ها در شکل های مختلفی نظیر: پروفیل نیم دایره، پروفیل H گالوانیزه، پروفیل U گالوانیزه و … تولید می شوند. از ویژگی های قوطی های گالوانیزه می توان به بازرسی فنی راحت، استحکام کششی مناسب، قابلیت فرم پذیری عالی. افزایش طول عمر ورق و یا محصولات فولادی. هزینه پایین نسبت به سایر روش های مقاوم سازی در برابر رطوبت و فرآیند نظافت ساده اشاره داشت. این پروفیل ها به دو صورت قوطی مربعی شکل ( با ضخامت 1 تا 4 میلی متر). و قوطی مستطیلی شکل (با ضخامت 1 تا 3 میلی متر) در بازار ارائه می شوند.

  • ارتباط با ما:
    ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
    ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
    تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
    فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶
  • اینستاگرام: folad_paytakht
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: قوطی پروفیل چیست ؟ , قوطی فولادی , قوطی فلزی , پروفیل ساختمانی , پروفیل فولادی , قوطی ستونی , قوطی مبلی , قوطی گالوانیزه , قوطی ستونی ساختمانی , قوطی ستونی صنعتی , ,



قوطی مبلی
نوشته شده در شنبه 23 مرداد 1400
بازدید : 234
نویسنده : جواد دلاکان

قوطی مبلی

قوطی مبلی با نام پروفیل سبک نیز شناخته می شود. ویژگی های مختلف و منحصر به فرد این پروفیل موجب مورد استفاده قرار گرفتن در صنایع مختلفی نظیر: مبل سازی، لوازم خانگی، کانکس، دوچرخه، اگزوز و … شود. محاسبه قیمت پروفیل مبلی بر اساس وزن آن صورت می گیرد.

برای تولید قوطی مبلی، از ورق سرد با ضخامت های 0.7 الی 1.5 استفاده میشود. محصولات پروفیل سبک می توانند در سطح مقطع چهارگوش، سه گوش، دایره ای و یا ترکیبی ساخته شوند. سطح مقطع مربع و یا سطح مقطع مستطیلی شکل از پر مصرف ترین پروفیل های مبلی میباشد.

پروفیل سطح مقاطع تو خالی، با شکل ها و اندازه های متفاوت می باشند. که برای استحکام سقف، نما و سایر قسمت های ساختمان ها به کار می روند. این پروفیل ها با توجه به ویژگی هایشان دارای کاربردهای متفاوتی هستند. قوطی پروفیل نیز یکی از انواع مختلف پروفیل ها می باشد. که خودش دارای انواع مختلفی است. معمولاً قوطی پروفیل ها در زمینه صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • ارتباط با ما:
    ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
    ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
    تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
    فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶
  • اینستاگرام: folad_paytakht
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: قوطی پروفیل چیست ؟ , قوطی فولادی , قوطی فلزی , پروفیل ساختمانی , پروفیل فولادی , قوطی ستونی , قوطی مبلی , قوطی گالوانیزه , قوطی ستونی ساختمانی , قوطی ستونی صنعتی , ,



قوطی ستونی- انواع قوطی ستونی
نوشته شده در جمعه 22 مرداد 1400
بازدید : 372
نویسنده : جواد دلاکان

قوطی ستونی

از پرکاربردترین و پرمصرف ترین قوطی پروفیل ها برای ساخت سوله، ستون های ساختمان، انبارها، کارگاه ها و… می توان به قوطی ستونی اشاره داشت. این قوطی ها در دو گروه ستونی صنعتی و ساختمانی دسته بندی می شوند.

1- قوطی ستونی صنعتی

این پروفیل ها از پرکاربردترین و پر استفاده ترین پروفیل ها در صنعت به حساب می آیند. پروفیل های ستونی صنعتی دارای مقاطع فولادی تو خالی. با ضخامتی در حدود 6 میلی متر به بالا و طولی معادل 12 متر، هستند.

2- قوطی ستونی ساختمانی

این نوع پروفیل ها با استفاده از ورقه های سیاه ساخته می شود. سپس به عنوان تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی به کار گرفته می شوند. پروفیل های ساختمانی دارای مقطع مربعی شکل با ابعادی بین 100 تا 1400 میلی متر می باشند.

 

اصلی ترین تفاوت بین پروفیل های صنعتی و پروفیل های ساختمانی در ورزن آنهاست. از ویژگی های اصلی و مهم قوطی ستونی می توان استحکام و مقاومت بالا. قابلیت جوش پذیری بالا، کیفیت سطحی مناسب و فرم پذیری عالی را نام برد.

قوطی ستونی کاربردهای بسیاری در صنعت، تابلوهای راهنمایی رانندگی، لوازم پزشکی، وسایل خانگی، ساختمان سازی و عمران، مصارف عمومی، خودروسازی، لوازم ورزشی و تفریحی و … دارد. در ادامه به موارد مصرف در تولید لوازم خانه و لوازم ورزشی می پردازیم.

  • موارد مصرف در تولید لوازم خانه: در ساخت انواع زیر پایه ها، تخت خواب های فلزی. مبلمان های فلزی، قفسه های فلزی، جا لباسی و سرویس های غذاخوری فلزی از قوطی ستونی استفاده می کنند.
  • موارد مصرف در تولید لوازم ورزشی: تجهیزات بدن سازی در سطح پارک ها و باشگاه ها، انواع صندلی ها، آلاچیق و سایه بان و … با این نوع پروفیل ساخته می شوند.
  • ارتباط با ما:
    ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
    ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
    تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
    فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶
  • اینستاگرام: folad_paytakht
  • ایمیل:davooddalakan@gmail.co

:: برچسب‌ها: قوطی پروفیل چیست ؟ , قوطی فولادی , قوطی فلزی , پروفیل ساختمانی , پروفیل فولادی , قوطی ستونی , قوطی مبلی , قوطی گالوانیزه , قوطی ستونی ساختمانی , قوطی ستونی صنعتی , ,



بازدید : 301
نویسنده : جواد دلاکان

قوطی پروفیل

قوطی پروفیل

انواع قوطی پروفیل

از قوطی صنعتی در ساخت تجهیزات و ماشین آلات، پل ها، سازه های فلزی بزرگ، صنایع نظامی، تابلوهای تبلیغاتی و… استفاده می شود. همچنین از آن برای تولید قسمت هایی از یک ساختمان. مانند: باکس های فلزی و ستون ها نیز بهره می گیرند.

ابعاد بزرگ، ضخامت زیاد، استحکام و مقاومت بسیار زیاد در مقابل آسیب های مختلف. نظیر ضربات، مقاومت مطلوب در برابر آب و رطوبت. قابلیت جوش کاری مطلوب، وزن کم نسبت به ظاهر بزرگ از ویژگی های اصلی محصولات قوطی صنعتی است. برای استفاده از این پروفیل در ساخت ستون، داخل آن را با بتن پر می کنند.

این نوع پروفیل از ورق سیاه، به وسیله نورد گرم تهیه و تولید می گردد. بدلیل ابعاد بزرگ، ضخامت و وزن زیاد این ورق ها نسبت به دیگر ورق های فولادی. به آنها پروفیل سنگین نیز می گویند.


:: برچسب‌ها: قوطی پروفیل چیست ؟,قوطی فولادی , قوطی فلزی ,پروفیل ساختمانی,پروفیل فولادی ,



کاربرد سپری در مصارف دکوراتیو
نوشته شده در دو شنبه 18 مرداد 1400
بازدید : 267
نویسنده : جواد دلاکان

کاربرد سپری در مصارف دکوراتیو

برای کاربردهای روکاری، حمام، آشپزخانه و سقف کاذب از سپرهای رنگ شده، صیقلی و یا آلومینیومی استفاده می گردد.مزیت استفاده از سپریهای صیقلی به خوبی نمایان است جون علاوه بر مقاومت و استحکام بالای سطح صاف و صیقلی. به آسانی هم قابل شستشو می باشد.

سپرها کارایی های بسیاری از جمله محافظ زوایا و یا نرده های سپری دارند. که برای طراحی فروشگاه ها و معماری مدرن و جدید بسیار مورد استفاده است.

همچنین از سپری فولادی در تولید میزها و همچنین سازه های چوبی. برای مقاومت و استحکام لبه های کار استفاده می شود.

از سپری ها برای ساختن دیوارهای شیشه ای استفاده می شود. بطوری که از این مقطع با لبه تیز خود برای جدا کردن صفحات شیشه ای استفاده می شود.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



مشخصات سپری
نوشته شده در یک شنبه 17 مرداد 1400
بازدید : 265
نویسنده : جواد دلاکان

مشخصات سپری

توانمندی تولید پروفیل های سپری به غلامت لنگر وارده وابسته است. مقاومت سپری در مقابل لنگرهای مثبت بیشتر است. چون فلنج سپرها منظور قسمت T مانند آنها در این صورت تحت فشار قرار می گیرد. ولی برای لنگرهای منفی یک مقاومت مثل سازه بدون فلنج را دارد. در یکسری کاربردهای مخصوص برای جلوگیری از خوردگی و همچنین برای سبک سازی در سازه ها. از سپری آلومینیومی استفاده می شود.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



تفاوت سپری و نبشی از نظر روش تولید
نوشته شده در شنبه 16 مرداد 1400
بازدید : 224
نویسنده : جواد دلاکان

تفاوت سپری و نبشی از نظر روش تولید

اغلب سپری به حالت فابریک تولید می گردد.

اگرچه ضخامت سپرها می تواند در روش تولید آن نقش داشته باشد. ولی عمده ترین تولیدات سپری در بازار فولاد و آهن به روش تولید به حالت فابریک است.

ولی تولیدات نبشی با فرآیند های شکل دهی تنوع بیشتری را دارد.

سه روش عمده برای تولید نبشی وجود دارد که یکی از آنها نورد سرد است. در نورد سرد ورق نوار بری شده و از بین خطوط قالب پرسی عبور می دهند. این مراحل شامل خم کردن و لبه گیری و یا گالوانیزاسیون است.

 

روش دیگر تولید نبشی نورد گرم است. در این روش همانند روش سپری فابریک شمش های گداخته را از بین قالب های نورد عبور می دهند.

یکی دیگر از روش های تولید نبشی بای استفاده از اکستروژن یا خروج کاری به حالت گرم است. که این روش اغلب برای نشبی های آلومینیومی و پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد.

شباهت های بسیاری بین دو روش تولیدی نورد گرم و اکستروژن وجود دارد. از دو نظر می توان بین روش تولید نبشی با نورد گرم و اکستروژن تفاوت قائل بود. یکی اینکه قالب هایی که در این دو روش استفاده می شود متفاوت است. دوم اینکه دمای استفاده شده در این دو روش کاملاً و بسیار متفاومت است.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



تفاوت سپری و نبشی از نظر کاربرد
نوشته شده در پنج شنبه 14 مرداد 1400
بازدید : 244
نویسنده : جواد دلاکان

تفاوت سپری و نبشی از نظر کاربرد

در مقایسه سپری و نبشی نکته قابل توجه این است. که هر دو به عنوان شاسی حمل کننده استفاه می شوند. برای نمونه در ساختن سقف های کاذب از یک نوع سپری با ضخامت کم و سبک استفاده می گردد. در این گونه کاربردها دو تا بال های سپری نقش حمل کننده داشته. و جان سپری نقش ساپورت تایل را دارد.

از نبشی ها هم در مکان هایی مثل کابل های برق که درون زمین قرار دارند. یا محفظه کنتور آب به کار برده می شوند. در اینگونه موارد از نبشی بعنوان حمل کننده در پوش در آن محفظه استفاه می گردد.

از سپری برای ساختن خرپاها و سازه ها و اتاقک ماشین آلات سنگین استفاده زیادی می شود.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



تفاوت سپری با نبشی بصورت ظاهری
نوشته شده در چهار شنبه 13 مرداد 1400
بازدید : 227
نویسنده : جواد دلاکان

تفاوت سپری با نبشی بصورت ظاهری

سپری از سه بال عمود بر هم تشکیل شده است. ولی نبشی از دو بال عمود بر هم تشکیل شده است.

سپری فولادی

دلیل نامگذاری سپری و نبشی

در گذشته چون سپری از نظر ظاهری از سه بال عمود بر هم تشکیل شده بود. و به سه پری معروف بود. یعنی سه پر داشت و بعد بطور رایج سپری نوشته و خوانده شد.

نبشی هم از کنج و گوشته گرفته شده است. اکثراً سپری سه بال هم اندازه دارد مگر اینکه در طراحی های سنتی که لازم باشد. یکی از بال ها اندازه کمتر یا بیشتری از بقیه داشته باشد. در نبشی اینگونه نیست و به هر دو صورت بال نامساوی. و بال مساوی تولید و به کار برده می شود.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



کاربرد سپری ها
نوشته شده در سه شنبه 12 مرداد 1400
بازدید : 210
نویسنده : جواد دلاکان

کاربرد سپری ها

  • حداکثر استفاده سپری ها در ساخت و ساز سازه ها و همچنین در صنعت است.
  • یکی از کاربردهای سپری در اتصالات ستون ها و پل ها می باشد.
  • برای ستون هها و خرپا ها و تمام سازه های صلب از واحدهای مثلثی شکل استفاده می شود.
  • در ساختن مدل های مختلف پنجره و درب ها استفاده می گردد.
  • در ساخت اسکلت گلخانه ها استفاده می شود.
  • در ساختن سقف های شیشه ای و همچنین ساخت سازه های فلزی استفاده می گردد.

 

  • یکی از رایج ترین مصارف سپری برای ساختن سقف های کاذب است در در ساختمان سازی بسیار مهم است.
  • برای خشکه چینی یا نماکاری خشک استفاده می شود.
  • برای اتصال پل ها بر روی ستون ها استفاده می گردد.
  • برای نور گرفتن زیر زمین ها برای آجرهای شیشه ای در فضاهای بالا استفاده می شود.
  • بعنوان یک همار کننده در ساختمان ها استفاده می شود.
  • در صنعت سد سازی نیز کاربر دارد.
  • در گاردریل های کنار اتوبان ها استفاده می شود.
  • برای زیر سازی سازه های فلزی استفاده می شود.
  • برای کلاف بندی دیوارهای بنایی وال پست استفاده می شود.

:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



بازدید : 226
نویسنده : جواد دلاکان

استفاده از سپرها برای کلاف بندی دیوارهای بنایی یا وال پیست

برای ساختن ساختمان در مناطقی که زمین لرزه های زیادی می آید. باید همه جزییات طبق آیین نامه های اجرایی هدایت و اجرا شود. در این صورت طبق استاندارد 2800 یا آیین نامه ساختمان های مقاوم در مقابل زلزله. و ویرایش چهار فصل هفتم آن. دیوارهای یک سازه هم باربر و هم غیر باربر باید دارای ضابطه هایی باشند. که هنگام وقوع زلزله پایداری خود را حفظ کنند.

همچنین دیوار ها باید در ارتفاع و طول با کلاف های فولادی یا بتنی مهار شوند. دلیل این کار این است که کلاف های بتنی عملیات اجرایی ار کمی کند تر کرده. و همچنین جزییات بیشتری را دارد. برای آسانی کار و اجرا پروفیل فلزی، بیشترین کاربرد را دارد. در اینگونه موارد پروفیل های سپری چون دارای شکل خاصی هستند می توانند یک پروفیل مناسب باشند. در این صورت بوسیله پروفیل های سپری و ثابت کردن آن. در پایین و بالا بسترهای مناسبی برای مهار کردن دیوارهای آجری و بلوک های ماسه ای است.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



استفاه از سپری ها برای سقف کاذب باربر
نوشته شده در یک شنبه 10 مرداد 1400
بازدید : 208
نویسنده : جواد دلاکان

استفاه از سپری ها برای سقف کاذب باربر

از دیگر کاربردهای سپری های آهنی استفاده در سقف کاذب می باشد. در بعضی از سازه ها برای آنکه سقف زیبایی بیشتری داشته باشد. و همانطور که پایداری خود را حفظ کرده است. از سپری های آهنی به عنوان یک سازه باربری در سقف استفاده می شود. این ویژگی به علت حالت ظاهری سپری و مقاومت خمشی بهتر آن است. این ویژگی سبب می شود که بعد از قرار دادن سپری ها. در فاصله های هم اندازه و قرارگیری کاشی ها یا موزاییک در میان آنها. و روکش ملات ماسه و سیمان در پشت آنها. به جز در مقابل رطوبت هم مقاومت بهتر نسبت به گچ دارد.

در محل هایی با رطوبت زیاد ملات گچ گزینه مناسبی نیست. در این مدل از کاربری برای بارگذاری سبک و دهانه های کم از سپری شماره 3 استفاه می گردد. در بارگذاری سنگین تر از سپری های شماره 4 استفاده می گردد. همچنین از این نوع روش در قسمت بیرونی ساختمان ها و سنگ کاری. و در زیر کنسول ها استفاده می گردد.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



استفاده از سپری ها برای سقف نور گذر
نوشته شده در شنبه 9 مرداد 1400
بازدید : 205
نویسنده : جواد دلاکان

در سقف هایی که باید نور از آن عبور کنند مانند گلخانه ها. پاسیو و مکان هایی از قبیل سپریهای آهنی استفاده می گردد. تا نشیمن های مناسبی جهت قرار گرفتن تایل های گذرنده نوری داشته باشیم. در ساختمان سازی استفاده مناسب از سپرهای آهنی برای پروفیل اصلی باربر از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. چون استفاده از سپری به عنوان پروفیل اصلی در زیر سازی کار باعث می شود. که نیازی به سپرهایی از جنس های دیگر نباشد و همین امر باعث کمتر شدن هزنیه های جاری می شود. از دیگر مزیت های سپری های آهنی در این مدل سقف جوشکاری ارزان و آسان. و اتصال های مناسب و قوی است.

در این نوع سقف ها می شود و می توان. به استفاده از نورد سرد به پروفیل سپری آهنی شکل و فرم مناسبی دارد. همچنین می توان با استفاده از این روش سقف دایره ای شکل ساخت. و بوسیله ورق پلی کربنات رنگی ظاهری زیبا و چشمگیر به این سقف ها داد.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



کاربرد سپری در ساختمانی سازی
نوشته شده در چهار شنبه 6 مرداد 1400
بازدید : 229
نویسنده : جواد دلاکان

کاربرد سپری در ساختمانی سازی

سپری آهنی در زیر ساخت های ساختمان بخصوص. در مواقعی که بار وارد شده بر سیستم زیاد باشد بسیار پر کاربرداند. برای نممونه در زیرساخت های بتنی در قسمت هایی که جزییات نمای سنگ پیچیده تر می شود. برای پایداری بیشتر نما و یکپارچه کردن نمای سنگی با سازه از زیرسازی استفاده می شود. در این مدل زیرسازی به جز نبشی و قطوطی برای جوشپذیری بهتر. در مقایسه با پروفیل در لبه ها از نبشی استفاده می شود. و در میانه از سپری آهنی استفاده می شود.

استفاده دیگر از سپری های آهنی در خشکه چینی یا نماکاری خشک بوده است. در خشکه چینی انجام مراحل نماکاری بدون مصرف سیمان و ماسه است. در خشکه چینی اول از همه با استفاده از آهن آلات زیرسازی فلزی شاسی کشی انجام میشود. بعد از آن بوسیله جزئیات اجرایی ارائه شده بر این شاسی فلزی قرار می گیرد.اغلب نماکاری ایستگاه مترو در تهران به وسیله این روش انجام شده است.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



سپری آهنی نوردی
نوشته شده در سه شنبه 5 مرداد 1400
بازدید : 192
نویسنده : جواد دلاکان

سپری آهنی نوردی

همانطور که می دانیم سپرهای آهنی کاربردهای بسیاری دارد. که این مهم هم بخاطر شکل منحصر به فرد این مقطع است. اگرچه استفاده های بسیاری از سپری های تولید شده با ابعاد مندرج در جدول اشتال می شود. ولی گاهی در بازار مصرف به مقاطعی با وزن و طول کمتر هم نیاز می باشد.این ابعاد کوچکتر را بوسیله نوردهای کوچک تر تولید می کنند. در نوردهای کوچک به علت کم کردن ضخامت بال و جان مقاطع سبک تری به دست می آید. سپرهای تولید شده به این روش اغلب در مواقعی استفاده می شود. که نیازی به سپری باربری ویژه ای نیاز نیست و ابعاد آن مهم است. تولید ساپورت نگهدارنده، شاسی های آهنی و مواردی از این قبیل بیشترین کاربردها را دارند.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



سپری آهنی فابریک
نوشته شده در دو شنبه 4 مرداد 1400
بازدید : 189
نویسنده : جواد دلاکان

 

سپری آهنی فابریک

سپری های آهنی فابریک نوعی پروفیل T شکل بوده. که در کارخانه های بزرگ فولاد به وسیله خط تولیدهای پیشرفته نورد. و به وسیله شمش ها یا بیلت های فولادی بعد عبور از مراحل نورد به صورت سپری در می آید. پروفیل های سپری تلرانس ابعادی مناسبی را دارد. و شرایط مربوط به ابعاد استاندارد مقاطع فولادی را تأمین می کند. در تولید سپری های آهنی فابریک محصول طوری طراحی و تولید می شود. که ابعاد سپری مثل صخامت بال و جان. و همچنین عرض بال و جان طبق استاندارد های مقاطع آلمان یا جدول اشتال است. تولید سپری به این روش با استناد به جدول اشتال ارزیابی می شود.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



انواع سپری
نوشته شده در یک شنبه 3 مرداد 1400
بازدید : 202
نویسنده : جواد دلاکان

سپری ها از نظر نوع مواد بکار رفته شامل

سپر آهنی ، سپر آلومینیومی، سپر مسی، سپر برنجی و سپر استیل می باشند.

سپری ها با توجه به روش تولید و از نظر ظاهری با دو روش تولید می گردند. 1- نورد گرم 2- نورد سرد

در تولید به روش نورد گرم بوسیله دستگاه های پیشرفته و تکامل یافته سپری تولید می شود. در نورد گرم با توجه به معیان وزن تولید به این روش در صدر جدول تولیدات سپری قرار می گیرد. روش تولید سپری به صورت نورد گرم نسبت به به نورد سرد رایج تر است.

در تولید سپری به روش نورد گرم در مقایسه با نورد سرد. در تولیدات مرغوب نورد گرم مقرون به صرفه تر بوده و قیمت مناسب تر است. و به همین علت سپری با روش گرم بسیار متداول تر است. سپری های تولید شده بوسیله نورد گرم از نظر اندازه و شکل ظاهری مطابق با استاندارد ها می باشد.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



انواع سپری
نوشته شده در یک شنبه 3 مرداد 1400
بازدید : 197
نویسنده : جواد دلاکان

سپری ها از نظر نوع مواد بکار رفته شامل

سپر آهنی ، سپر آلومینیومی، سپر مسی، سپر برنجی و سپر استیل می باشند.

سپری ها با توجه به روش تولید و از نظر ظاهری با دو روش تولید می گردند. 1- نورد گرم 2- نورد سرد

در تولید به روش نورد گرم بوسیله دستگاه های پیشرفته و تکامل یافته سپری تولید می شود. در نورد گرم با توجه به معیان وزن تولید به این روش در صدر جدول تولیدات سپری قرار می گیرد. روش تولید سپری به صورت نورد گرم نسبت به به نورد سرد رایج تر است.

در تولید سپری به روش نورد گرم در مقایسه با نورد سرد. در تولیدات مرغوب نورد گرم مقرون به صرفه تر بوده و قیمت مناسب تر است. و به همین علت سپری با روش گرم بسیار متداول تر است. سپری های تولید شده بوسیله نورد گرم از نظر اندازه و شکل ظاهری مطابق با استاندارد ها می باشد.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,



سپری فولادی- سپری چیست؟
نوشته شده در شنبه 2 مرداد 1400
بازدید : 207
نویسنده : جواد دلاکان

سپری فولادی- سپری چیست؟ سپری فولادی – سپری فابریک-سپری پرسی-سپری فابریک-سپری سبک-سپری سنگین-سپری آهنی-سپری نورد سرد -سپری نورد گرم

سپری فولادی

سپری فولادی- سپری چیست؟

یکی از فرآورده های پر کاربرد در صنعت و ساختمان سازی سپری است

سپری به دو صورت فابریک و پرسی تولید می شود. البته گاهی اوقات تیرآهن را از طول بریده و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنند. که به این صورت هم سپری تولید می گردد.

گاهی اوقات در صنعت برای اتصالاتی که به ضخامت های بالا نیاز هست. و همچنین به اتصالات قوی نیاز است. تیرآهن های سنگین را برش داده تا بتوانند به هدف خود برسند.

در تولید سپری به روش نورد گرم که منظورمان روش فابریک کارخانه است. از شمش های آهن یا بلوم را با سطح مقطعی بزرگتر از 230 سانتی متر مربع را درون کوره کرده. و در دمای بالا قرار داده و بعد از آن از قفسه های نورد میانی عبور می دهند. و اینگونه تسمه تولید می شود.

 

قابل ذکر است که بیشترین کاربرد سپری با ضخامت 2 میلی متر است.

در صنعت و در بازار ضخامت سپری ها بین 9 میلی متر تا 2/5 میلی متر است. علاوه بر این اندازه طول سپری ها نیز بین 6 متر تا 12 متر است. یکی دیگر از نامگذاری سپری ها بر اساس اندازه لبه یا دیواره بر حسب میلی متر است.برای مثال اگر اندازه لبه 20 میلی متر بود. به آن سپری شماره 2 می گویند. طبق استاندارد های جهانی سپری ها به حالت لبه تیز و لبه گرد تولید می شود.

از سپری های موجود در بازار برای ساختن انواع مختلف اتصالات پل ها به ستون ها، درب و پنجره. ساخت سازه های فلزی، ستون ها و خرپا ها. اسکلت گلخانه ها، سقف شیشه ای و موارد دیگر به کار می رود.


:: برچسب‌ها: سپری فولادی , سپری چیست؟ , سپری فابریک , سپری پرسی , سپری سبک , سپری سنگین , سپری آهنی , سپری نورد سرد , سپری نورد گرم , ,