آلياژ هستلوي چيست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آلياژ هستلوي چيست؟
نوشته شده در چهار شنبه 13 بهمن 1400
بازدید : 67
نویسنده : جواد دلاکان

آلیاژ هستلوی چیست؟

هستلوی یکی از آلیاژهای بسیار مقاوم فولاد است که از ترکیب آلیاژهای مختلف تولید می شود. تقریباً ساختاری شبیه به آلیاژ اینکونل دارد. این آلیاژ مقاومت بالایی در دماهای بالا، در برابر خوردگی و اکسیداسیون از خود نشان می دهد. ترکیبات اصلی این محصول فولادی شامل کروم، مولیبدن و نیکل است. عامل اصلی مقاومت بالای این آلیاژ در دماهای بالا نیز وجود مولیبدن می باشد. این عنصر علاوه بر افزایش مقاومت هستلوی، آن را برای جوشکاری هم ایده آل می کند.

هستلوی-هست لوی-مشخصات فنی انواع آلیاژ هستلوی-آلیاژ هستلوی-سوپر آلیاژ-ضد اسید-ضد خوردگی

محصولات فولادی و فلزی نقش بسیار مهمی در حیات و زندگی روزمره ما دارند. برخی ازاین فلزات مانند مس و آهن از عناصر معدنی اصلی مورد نیاز در بدنمان هستند. و سایر محصولات آهنی نیز دائماً به شکل های مختلف در انواع صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. به کمک ویژگی هایی که هر کدام از این فلزات و آلیاژهای آهن ایجاد می کنند. میتوان محصولات با کیفیت تر و مقاوم تری به دست آورد. یکی از این محصولات فولادی که کاربردهای متفاوتی در صنعت دارد و خود در گریدهای مختلف تولید می شود، هستلوی می باشد.

ترکیبات شیمایی هستلوی

هستلوی به دلیل عناصری که در خود دارد. یکی از سوپرآلیاژها محسوب می شود. این آلیاژ بیشتر بر پایه نیکل است. و تمامی آلیاژهایی که بر پایه نیکل و بعد از آن ترکیبی از سایر عناصر تشکیل شده اند. مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند. و از این نظر بسیار محبوب هستند. مهمترین نکته در مورد آلیاژ هستلوی این است که مانند برخی دیگر از محصولات فولادی تنها در شرایط نرمال نسبت به خوردگی مقاوم نیست.

بلکه در برابر شرایط نا متعادل مختلف مانند وجود تنش های شدید و دماهای بالا نیز این مقاومت خود را به خوبی حفظ می کند. و از این نظر در برخی صنایع اهمیت بسیار بالایی دارد. این آلیاژ در کنار مقاومت بالایی که در مقابل عامل خوردگی دارد. برای مصارف شیمیایی نیز بسیار کاربردی است. زیرا در برابر مواد اکسید کننده عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. به غیر از نیکل عناصری مانند کروم و یا مولیبدن که به پروفیل های این آلیاژ افزوده می شوند. نیز باعث افزایش استحکام هستلوی می شوند.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی

https://t.me/foolad_paytakht تلگرام

https://www.instagram.com/folad_paytakht اینستاگرام

https://www.instagram.com/foolad_paytakht.ir اینستاگرام

 




:: برچسب‌ها: آلیاژ هستلوی , ترکیب شیمیایی هستلوی , سوپر آلیاژ , سوپر آلیاژ هستلوی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: