پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سوپر آلیاژ – ابر آلیاژ- فولاد حرارتی چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 27 اسفند 1399
بازدید : 218
نویسنده : جواد دلاکان

سوپر آلیاژ-آلیاژی است که از نظر اکسایش و حفظ استحکام. در مقابل حرارت بیش از یک سوم نقطه ی ذوب خود مقاوم باشد. عنصر اساسی ابر آلیاژها. معمولاً نیکل,آهن یا کبالت است. ابر آلیاژ استحکام زیادی در دماهای بالا دارد. و در برابر خوردگی,خزش و اکسایش مقاوم است. این مقاومت بوسیله ی عنصرهایی بمانند: کروم, آلومینیم ایجاد میگردد. ساختار کریستالی این آلیاژها بطور معمول مکعبی وجه بر FCC است.

nike -Inconel-مونل-نیکل-اینکونل-دبلکس-سوپر آلیاژ- ابر آلیاژ-www.foolad-paytakht.irpage_id=1048


:: برچسب‌ها: فولاد حرارتی,فولاد نسوز,سوپر آلیاژ,ابر آلیاژ ,



بازدید : 255
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد حرارتی-داپلکس – فولاد ضد خوردگی داپلکس-فولاد ضد زنگ -فولاد ۲۲۰۵-فولاد سوپر داپلکس-فولاد داپلکس فولادی است که در ساختار ریز خود. ترکیبی از دو مرحله متالورژی مختلف باشد. اگرچه بسیاری از درجه های مختلف فولاد دارای دو یا چند مرحله متفاوت میباشند. اصطلاح داپلکس (دابلکس) تقریباً منحصراً برای دسته ایی از فولادهای ضد زنگ که فازهای آستنیتی و فریتی را با هم ترکیب می کنند ، مورد استفاده قرار میگیرند.

 

فولاد حرارتی-داپلکس-با ترکیب دو مرحله مختلف میتوان به خواص فراوان بهتری دست یافت. بدین صورت در این فرآیند میتوان به فولاد ضد زنگ کاملا آستنیتی یا فریتی دست یافت. گرچه شرایطی نیز وجود دارد. ، اما بخاطر افزایش قدرت بطور کلی ، مقاومت در برابر خوردگی و مقرون به صرفه بودن باعث گشته است. که فولادهای ضد زنگ داپلکس برای تولید کنندگان و صنعتگران و مدیران بخش خرید بسیار جالب توجه باشد.


:: برچسب‌ها: duplex,ورق مخزن بخار,فولاد حرارتی,ورق مخازن تحت فشار ,ورق ضدسایش,ورق ضدخوردگی ,



بازدید : 236
نویسنده : جواد دلاکان

ورق هاردوکس –هاردوکس400-ورق هاردوکس500-هاردوکس550-ورق هاردوکس 600-هاردوکس450- -HARDOX STEورق حرارتی-فولاد حرارتی-ورق ضدسایش-فولاد ضدسایش –فولاد خوردگی-ورق ضدخوردگی-

ورق هاردوکس  ,نوعی ورق فولادی کم آلیاژو ضد سایش  است که دارای مقاومت بالایی میباشد که این خاصیت ضدسایشی برای شرکت های سنگ و ماسه شرکت های ساخت بیل مکانیکی یا بدنه تانکر ها مورد توجه قرار میگیرد.

 

از دیگر قابلیتهای ورق هاردوکس جوشکاری و خمش پذیری بسیارمناسب آن است. با توجه به  ضخامت صفحه، عناصر موجود در آن انواع مختلفی دارد مقدار کربن و (نیکل، منگنز، کروم، مولیبدن و بور). این ورق آلیاژی در 10 گرید متفاوت موجود است. این گریدها عبارتند ازهاردوکس HiAce  -هاردوکس HiTuf –هاردوکس براساس درجه سختی  ( 400، 450، 500، 500 Tuf، 550، 600 ( هاردوکس اکستریم (Hardox Extreme)-هاردوکس HiTemp  در دمای بالامورد استفاده قرارر میگیرد.

ورق هاردوکس 500 یا ورق لاستیکی ضد سایش در موقعیت های نیاز شدید به مقاومت در برابر سایش بالامورد استفاده قرار می گیرد.و در ساخت نوار نقاله- ساخت تیغه و ابزارهای برشی- سطل بیل مکانیکی-ساخت پرخ دنده ها به کاربرد دارد.

ورق هاردوکس 400 یا ورق ضدسایش در حالت نورد سرد تولید میشود و عمری طولانی در شرایط سخترا دارا است. این ورق ضدسایشی در معدن ها، آسیاب ها و یا هر فرآیندی که دارای سایش شدید است مورد  استفاده واقع میشود .هلردوکس 400 در صنایعی چون:صنایع متالوژی-ماشینکاری-شکل دهی –جوشکاری –مورد استفاده قرار میگیرد


:: برچسب‌ها: ورق هاردوکس,هاردوکس,هاردوکس400,هاردوکس450,هاردوکس500,هاردوکس550,هاردوکس600,ورق حرارتی,ورق ضدسایش ,ورق ضدخوردگی,فولاد حرارتی,فولاد ضدخوردگی,فولاد ضدسایش ,



میلگردmo40,تسمه mo40, ورق mo40,قیمت mo40,فروش mo40
نوشته شده در چهار شنبه 27 اسفند 1399
بازدید : 216
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد Mo40 ، نوعی فولاد بسیار مقاوم و با ویژگی های کاربردی بسیار عالی است که برای ساخت آن دسته از تجهیزات صنعتی به کار می رود که تحت فشار یا ضربه و حرارت بالا قرار دارند.

این نوع فولاد را جزو فولادهای آلیاژی با کیفیت بالا دسته بندی می کنند. در ترکیب شیمیایی اولیه تهیه این فولاد، عناصری مانند مولیبدن، کربن و کروم وجود دارد. جالب است بدانید فولاد Mo40 در استانداردهای مختلف با عناوین متفاوت شناخته می شود.افزودن درصد معینی از عنصر مولیبدن به ترکیب اولیه فولاد Mo40 ، سختی فولاد و خاصیت سختی پذیری آن را افزایش می دهد. همچنین میزان چقرمگی فولاد در این حالت نیز افزایش پیدا می کند.

مولیبدن را معمولاً در کنار دو عنصر کروم و نیکل به کار می برند زیرا به طور همزمان قادرند برخی از خواص فولاد نظیر استحکام کششی، سختی و مقاومت به خوردگی را بهینه سازی کنند. فولاد Mo40 به طور ویژه برای کاربردهای صنعتی سنگین استفاده می شود.

 


:: برچسب‌ها: تسمه mo40 , میلگردmo40 , ورق mo40 , قیمت mo40 , ,